Svar på kommentar

Hej!
- Har man tillåtelse från föräldrarna att åka utomlands och får dom att fylla i ett såkallat "minderårigintyg" är det fritt fram att åka utomland utan föräldrar (iallafall på Apollo och Ving).
- Blev faktiskt väldigt förvånad själv att alla fick tillåtelse att åka, men eftersom både jag, Lisa och Sally hade jobbat ihjäl oss hela sommaren tyckte våra föräldrar att vi var värda en resa även om de självklart var rädda att något skulle hända. Efter lite tjat och självklart ett par överenskommelser såsom att inte låta någon gå hem ensam mm. gick det galant.
- Vet inte om de ens har någon åldersgräns, man kan köpa sprit, cider och öl både på supermarkets, ute på barer och restauranger utan att visa något ID.
- Levis shortsen köpte jag på Imso.com! :)

RHODOS 2015

0817

Touchdown Sverige klockan 3 inatt då mamma kom och hämtade mig och tjejerna. Kom hem runt halv 8 imorse och sen dess har jag hunnit packa upp, duschat och sovit.
Fyfan vilken vecka vi har haft. Värt varenda jävla öre. Har haft så jäkla bra väder, träffat så himla många underbara och nya vänner från runt om i Sverige samt Norge och gjort så jäkla mycket roligt. Vi har under resans gång filmat rätt mycket som jag nu har fått uppdraget att klippa ihop.
Imorgon kör skolan igång och jag är inte beredd alls. Var det innan den gångna veckan men inte nu längre, nu vill jag bara tillbaka till underbara, underbara Rhodos!

On my way to Rhodes Town

... Och hoppas på en grym vecka tillsammans med Lisa, Sally och Frida! Kommer hem igen natten den 17, dagen innan skolstart!

Vecka 8

3 Augusti - 9 Augusti
I måndags efter jobbet åkte jag med bussen till Ljungby i sådär drygt 5 timmar vilket var sjukt segt men absolut värt väntan väl framme. Spenderade både tisdagen och onsdagen i Ljungby i Philips fina lägenhet innan jag tog bussen hem igen på onsdagskvällen.
Medans jag var i Ljungby lyckades jag även dra på mig en trevlig förkylning och var hemma från jobbet både i torsdags och idag (fredag). Igår blev jag tvungen att dra ut på stan en kort sväng för att hämta paket från kicks, bikbok och nobo design. Även hämta ut euro inför resan.
Idag var det Fridas tur att fylla 17 och detta firades med middag på guldkant tillsammans med mig, Lisa, Sally, Elin och Sara! Jag åt en jättegod pizza och sedan delade jag en pavlova till efterrätt med Elin. Efter middagen gick jag hem för att packa yttligare och sedan kom Philip en snabbis eftersom han är hemma i helgen på grund av träningsuppehåll. Mysig kväll helt enkelt!
Imorgon åker bilen från Västervik klockan 11 då Lisas pappa ska skjutsa oss upp till Jönköping. Där ifrån åker vi buss till Landvetter under eftermiddagen för att spendera resterande dagen och natten på flygplatsen. På söndag klockan 07:00 lyfter planet från Sverige för att åka till Rhodos.
Skall bli så jäkla roligt att göra dethär tillsammans med några utav mina bästa vänner. Sol, bad och fest en hel vecka känns behövligt just nu. Ha en bra vecka ni också!

Vecka 7

27 Juli - 2 Augusti
Startade veckan, som även var min enda lediga dag denna vecka, med en shoppingdag på stan med Lisen då en hel del nödvändiga saker inhandlades.
Vädret var precis urdåligt och jag spenderade som sagt väldigt mycket tid på jobbet. Blev dock hämtad av Edvin, Frida och Lukas en natt och fick åka lite bil med Edvin som tagit körkort!
Min syster fyllde år, det var swedish floorball open och det var sjukt mycket folk som ville ha mackor. Gick dock subman med Carolina en dag då det var ytterst lite folk.
Igår var det lördag och jag jobbade precis som vanligt. Efter jobbet cyklade jag till Frida dit även de andra tjejerna kom. Senare drog vi på fest för att fira Arvid som fyllde 18!

Idag, sista dagen på veckan, har jag jobbat och nu startar packandet. Den kommande veckan jobbar jag endast tre dagar så imorgon efter jobbet tar jag bussen till Ljungby för att spendera 2 dagar med min älskling. Torsdag och fredag består av jobb men på lördag åker jag och tjejerna till Göteborg och på söndag, om exakt en vecka, flyger vi till Rhodos! Känns så jäkla bra, jag älskar denna vecka.

Mitt namn är Emma Victoria Wiesel och jag kom till världen den 3 juli 1998.
Jag bor i en liten stad i Småland, men i framtiden hoppas jag på att komma härifrån. På fritiden, när jag inte är fast i skolan, hänger jag med mina vänner, sitter vid datorn eller dansar. Jag är alltid full av energi och näst intill onormal!