0929

Torsdag, har varit hemma idag också och morgondagen kommer även den att spenderas hemma. Jävla förkylning. Lina kommer hem imorgon iallafall och henne har jag inte träffat sen veckan innan Kroatien så det ska bli roligt! Iallafall, jag har varit hemma i två dagar och jag blir så otroligt rastlös. Har sovit, tittat serier, lyssnat på podcaster och försökt (FÖRSÖKT) plugga, det går inte.
Har aldrig varit så sugen på att flytta som jag är nu. Har alltid tyckt att Västervik är en för himla fin stad men för att vara ärlig vill jag bara spy när jag tänker på att jag gått runt i samma lilla stad i 18 år. 18 ÅR!!! Vill bara ta studenten och flytta på en gång!! Har suttit och läst en studentblogg från Lund ett bra tag nu och jag blir så taggad på att bo i studentlägenhet och läsa juridik på rikitgt, inte fan vill jag sitta här och skriva klart mitt samhälls-, filosofi- och psykologiarbete. Men tror det är det som är grejen med mig, att aldrig liksom stanna upp, förstå hur bra allting är och så. Jag tittar alltid framåt och tänker "DÅ kommer det bli bra" men jag tror faktiskt jag skulle må bra att få flytta, men det är antingen knappt ett eller två år kvar. Ska försöka att ta till vara och uppskatta tiden jag har tills dess.
Kunde inte gå på tjejkvällen ikväll, både på grund av att jag fortfarande inte mår så bra men också för att jag får panik bara jag tänker på hur mycket folk det skulle vara.. Så mamma gick ner och köpte hem ett par skor till mig, ska prova imorgon och se om dom är något att ha kvar. Jag är kräsen.
Sov gott!
Gammal bild i brist på annat.

0927

Studiedag firades hemma hos Lisa med brunch.
I fredags efter skolan köade jag med Lisa till Elevens utförsäljning och fick tag på en palett från Too Faced. I Lördags gick jag på stan med mamma och mötte sedan upp Filip som jag inte träffat på allt för länge och fikade.
På kvällen hämtade Agnes upp mig och sedan spenderade jag, Lisa och Frida kvällen hemma hos Agnes med drinkar och pizza innan vi tog taxi ner till Paladium som faktiskt var väldigt roligt då det var mycket folk samt att Alfons gästade.
Idag, tisdag, har jag varit i skolan men gick sedan hem för att lägga mig i sängen och halvt dö. Har dragit på mig ännu en förkylning så kommer stanna hemma och plugga hemifrån imorgon.

0921

Snart är septmeber slut och nästan exakt en månad har spenderats i skolan.
Kan inte säga att vi har världens mest krävande schema eller världens tråkigaste kurser heller, men att välja matte 3b kan jag ärligt säga var att ta vatten över huvudet... Inte varit sugersugen på att börja plugga utan har mest lyssnat på poddcasts och sovit när jag kommit hem från skolan - sjukt skönt men inte speciellt effektivt. Har iallafall hunnit med två redovsningar i engelskan och ett (svårt!!!) inlämningsarbete i svenskan. Idag hade vi en lång sovmorgon innan jag, för ovanlighetens skull satte mig på cykeln och cyklade (!!) till skolan. Hade en lektion i affärsjuridik innan klassen gick vidare till tingsrätten för att sitta på rättegång i 2 timmar, inte jätteroligt fall heller. Sen har jag spenderat resten av kvällen nere på restaurangskolan vilket var väldigt roligt som vanligt, välj den kursen på ind.val om ni har möjligheten!!
Imorgon är det studiedag och den startas med brunch hemma hos Lisa! Sen ska jag förhoppningsvis ta tag i lite psykologi- och samhällsarbete.
Femkamp hos Sally med henne, Lisa, Wilma, Frida, Elin, Agnes och Rebecca.
Åt på Guldkant med Sally, Frida och Elin en vanlig onsdag och avslutade kvällen med drinkar på Harrys, himla mysig dag.
Nollade de nya ekonomettorna.
Var på sista samhällsfesten i fredags.
Tog sista klassfotot med bästa klassen och bestämde oss för att ha begravning med svarta kläder

Kroatien 2

Storm sista dagen på stranden.
Sista middagen.
Bol, i bussen påväg hemmåt.
Split, på färjan påväg hem.

Resan var sammanfattningsvis så jäkla rolig. Inte rolig på samma sätt som Rhodosresan, utan på ett helt annat sätt. Denna gången bodde vi på ett så fint och stort hotell, hade bästa frukosten, jättefint rum, en fantastik strand precis bredvid hotellet, god middagsbuffé och personal på hotellet som var såå trevliga. Vi gjorde inga speciella utflykter heller utan spenderade tiden på stranden eller vid poolen, där vi även var med på aktiviteter som Zumba och vattengympa. Så mysigt och en perfekt uppvilning inför skolstarten.

Kroatien 1

Spenderade ett par roliga timmar på Landvetter.
Landade i Split runt klockan 8, fick transfer till hamnen där vi fick vänta på att färjan skulle gå vid 00:00, sen tog det 1 timme för färjan att komma fram, och därefter ca 45 minuter buss till hotellet. Då var vi helt dödströtta.
Världens godaste frukost.
Sååå fin strand med så hiiiimla klart vatten. Lunch vid poolen.
Drink vid poolen, majskolv på stranden.

Sista delen av sommaren

Sista natten på Bråvalla kom mamma och hämtade hem oss och jag kom hem till ett rum fyllt av serpentiner. 18-årsdagen spenderades till största del i sängen, men sedan med pizza, fotboll och familjen.
Satt i hamnen och käkade glass med Frida innan Edvin och Lukas hämtade upp mig.
Jobbade massor.
Hade tjejerna hemma hos mig och firade att jag fyllt 18 med plockmat, champange och chockladmousse.
Var på personalfest hemma hos Stefan vilket avslutades med min första utgång.
Åt middag på Simsons med Lisa, Viktor och Lukas.
Lina och Victor var hemma i Västervik ett par dagar.
Dom lagade god mat, och jag jobbade mest hela tiden.
Fixade naglarna, firade Frida som fyllt 18.
Packade inför Kroatien.
Jobbade mitt sista pass för sommaren för att sedan ta mitt pick och pack för att fly till Kroatien en vecka med Lisa.

Bråvalla

Hade alldeles för mycket packning.
Kön var lång men som tur var kom vi in tidigt och fick en bra plats med tälten.
Sally var lagom trött, jag åt nudelwok.
Vi såg Daniel Adams Ray och livet var underbart. Campet var grisigt.
Tittade Macklemore som också var sjukt bra fast det spöregnade, åt världens godaste kebabrulle.
Lisa var taggad, Calle var inte taggad.
Killarnas camp blåste sönder men vi var glada ändå.
Det blev fort som tusan sista natten och jag fyllde 18 vilket firades in med Bråvallas sista "artist", Hardwell, tillsammans med Lukas.

Första delen av sommarlovet och midsommar

Var på Smultronstället tillsammans med Calle, Lisa, Eric och Jeff.
Käkade lunch tillsammans med Lisa, Victor och Lukas vid Toven innan vi åkte vidare till Stenbrottet och badade.
Åkte till Västerås och världens bästa farmor över midsommar i vanlig ordning.
Elin fyllde 18 och det firades med fika och paket i Stadsparken och senare middag på Harrys!

0903

Har under hela sommarlovet lyst med min frånvaro och skulle nog inte förvänta mig världens bästa uppdateringen i framtiden heller... Men nu har jag iallafall spenderat min förmiddag med att ladda upp alla sommarens bilder i olika tidsinställda inlägg som kommer poppa upp under den kommande veckan, vilket jag hoppas ska uppskattas. Annars har skolan dragit igång och det känns rätt så bra, iallafall med nya ämnen som innefattar juridik. Igår var jag bara hemma efter skolan, sov och tittade tv med mamma men idag ska jag till Sally med tjejerna för att ha femkamp, grilla och senare kanske även gå ut. Ska bli så roligt.

Sista skoldagarna, skolavslutning och student

Var på 2 studentmottagningar en vecka innan studenten här i Västervik, en för Edvin och en för Pierre!
Hade mys på Calles balkong innan de andra tre gick ut på krogen.
Sista skoldagen (?) spenderades ute på löga med klassen.
Firade in sommarlovet med bästa klassen hemma hos Wilma.
Var och firade Filip, Arvid och Gustav som tagit studenten! Senare förflyttade sig alla till Agaton där det var fest och under natten gick jag, Lisa och Jeff hem i absolut spöregn.

Mitt namn är Emma Victoria Wiesel och jag kom till världen den 3 juli 1998.
Jag bor i en liten stad i Småland, men i framtiden hoppas jag på att komma härifrån. På fritiden, när jag inte är fast i skolan, hänger jag med mina vänner, sitter vid datorn eller dansar. Jag är alltid full av energi och näst intill onormal!